نماد سایت طلا و جواهر احسان

۳ نکته اساسی که هنگام خرید طلا باید توجه کنیم!

نکته اول

بهترین نوع طلا , طلای ۱۸عیار هست.شاید شما هم مطالبی در مورد طلای ۲۴عیار شنیده اید و از اختلاف نظر افراد نسبت به اینکه کدام بهتر است آگاه هستید, اما حقیقت این است که طلای ۱۸ عیار یا به اصطلاح ۷۵۰ بهترین نوع طلاست.

 

ترکیبات آلیاژ های طلا

 

طلای ۲۴ عیار یا به اصطلاح ۹۹۹ فاقد ناخالصی های دیگر هست و چون ماهیت طلای خالص بسیار نرم تر از سایر فلزات هست مسلما نمی توان از آن برای ساخت جواهرات استفاده کرد.

زیور آلات باید استحکام کافی هنگام ساخت داشته باشند و از این رو طلا سازان از مقداری نقره یا مس جهت ایجاد این استحکام استفاده می کنند,که به متریال به دست آمده طلای ۱۸ عیار می گویند.

طلای ۲۴ عیار در دنیای امروزی فقط در شمش های طلا امکان پذیر است.

در پایان بهتر است سخنان فروشنده را در مورد طلای ۲۴عیار باور نکنید و از ابتدا به دنبال خرید طلای ۱۸ عیار باشید.

 نکته دوم:

اگر برای استفاده شخصی قصد خرید طلا دارید تا حد امکان سعی کنید طلای دست دوم نخرید زیرا این طلا می تواند حاوی قارچ ها و انگل ها و به ارمغان آورنده بیماری های پوستی برای شما باشد.

اگر میخواهید از دست اول بودن طلایی که قصد خرید آن را دارید مطمئن شوید , حتما به ظاهر آن توجه کنید.

اصولا طلا استفاده شده براقیت کمتری نسبت به طلا تازه دارد و برای متوجه شدن این امر به قسمت قفل آن توجه کنید.این قسمت به دلیل استفاده و تماس بیشتر با بدن براقیت کمتری خواهد داشت و حتی ممکن است دارای خط و خش باشد.

متاسفانه عدم آگاهی افراد در هنگام خرید طلا باعث شده بسیاری از سود جویان طلا دست دوم را به اسم طلا دست اول بفروشند.

 

تشخیص طلا دست دوم

 

نکته سوم:

به اشتباه به جای طلای سفید پلاتین نخرید!

به دلیل شباهت زیاد پلاتین و طلای سفید برخی افراد در تشخیص این دو دچار اشتباه می شوند.برای جلوگیری از این اشتباه کافیست به عبارت حک شده روی طلا دقت کنید.معمولا عیار طلا را کنار حرف انگلیسی K می نویسند در حالی که برای پلاتین از حروف Pt استفاده می شود.

خروج از نسخه موبایل