نماد سایت طلا و جواهر احسان

النگو یا تک پوش؟

النگو یا تک پوش

احتمالا این سوال برای شما هم پیش امده است که النگو بهتر است یا تک پوش؟ کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است؟ چه تفاوتی بین النگو و تک پوش وجود دارد؟در ادامه به بررسی کلی این مباحث می پردازیم.

به جرات می توان گفت النگو ها یکی از مصنوعات طلای محبوب بین ایرانی هاست. دلیل این امر ریشه در فرهنگ ایرانیست که بیشتر در ایام گذشته سرمایه هر بانوی ایرانی ارتباط مستقیمی به تعداد النگوهای وی داشت. تک پوش ها نیز جزئی از خانواده النگوها محسوب می شوند و از این قاعده مستثنی نیستند.

 

 

النگوها

النگوهای حلقه ای

النگو های ساده یا حلقه ای جزو باریک ترین نوع النگوها هستند. این النگوها اکثرا فاقد هرگونه طرح و یا قفل هستند و بیشتر مناسب رده سنی کودک , نوجوان و جوان هستند. این النگوها اکثرا به صورت چندتایی استفاده می شوند و مناسب محافل خودمانیست وبرای جلسات اداری یا محیط کار توصیه نمی شود.

 

النگوهای مفتولی

النگوهای مفتولی یا سیمی باریک ترین نوع النگوهاست.این النگوها دارای طرح های بیشتر و شیکتر از النگوهای ساده هستند و میتواند انتخاب خوبی برای دورهمی ها باشد.همچنین نوع نگین دار این النگو ها می تواند انتخاب خوبی برای مراسم خاص باشد.

النگوی مفتولی

 

النگوهای آینه ای

النگوهای آینه ای شباهت بسیار زیادی به النگوهای حلقه ای دارند ولی اصلی ترین وجه تفاوت بین انها پهنای بیشتر النگوهای آینه ای نسبت به النگوهای حلقه ایست. همچنین درخشندگی و براق بودن این النگو ها به حدیست که به راحتی میتوانید بازتاب تصویر خود را روی این النگوها  مشاهده کنید. این النگو ها به صورت دسته ای استفاده می شوند , البته ست های ۲تایی و ۴تایی این النگو ها بسیار محبوب تر هستند.

 

النگوهای دستبندی

النگوهای دستبندی همان طور که از نامشان پیداست , ترکیبی ازالنگو و دستبند می باشد. النگوهای دستبندی دارای قفل یا گیره هستند. برخی از این النگو ها فاقد قفل هستند و به النگوهای باز معروفند. النگوهای دستبندی دارای ۲نوع دستبندی پهن و دستبندی باریک هستند. این النگو ها انعطاف پذیر بوده و مناسب استفاده روزانه است.

 

تک پوش ها

تک پوش ها نوع خاصی از النگوها هستند که پهنای بیشتری دارند و وزن بالاتری نسبت به النگو ها دارند. در گذشته با توجه به مرسومات و اعتقادات مذهبی , روی اکثر تک پوش ها نگاره های دینی کار می شد. همان طور که از نام این محصولات پیداست به صورت تکی استفاده می شوند و استفاده چندتایی از تک پوش ها کار نامعقولی می باشد. تک پوش ها به دلیل وزن بالا و قرار گرفتن در دسته النگوها(کمترین اجرت)بهترین مورد برایی سرمایه گذاری هستند. این امر نشات گرفته از تناسب وزن محصول و درصد اجرت در نظر گرفته برای محصول می باشد. در کنار مزایای متعدد این محصولات , اصلی ترین عیب تک پوش ها عدم توانایی تغیر سایز آنها به دلیل پهنای زیاد آنها نسبت به سایر النگوهاست. از این  رو هنگام خرید تک پوش ها سایز مچ خود را در نظر بگیرید. به بیان دیگر سایز تک پوش نه باید انقدر کوچک باشد که باعث زخم شدن و خراشیدگی پوست شما شود و نه باید انقدر بزرگ باشد که از دست شما بیفتد.

 

احتمالا این سوال برای شما هم پیش بیاید که تک پوش ها را در کدام دست بیاندازید. اگر شما هم از طیف افرادی هستید که از ساعت مچی استفاده می کنید , طبیعتا می بایست تک پوش خود را در دست راست خود بیاندازید. اما اگر از ساعت مچی استفاده نمی کنید , اگر راست دست هستید در دست چپ و اگر چپ دست هستید در دست راست بیاندازید. این امر به دلیل جلوگیری از آسیب دیدگی و لطمه خوردن به النگوست.

 

سخن پایانی

با توجه به توضیحاتی که داده شد انتخاب هر نوع از النگوها و تک پوش ها برای استفاده شخصی , کاملا سلیقه ایست و تنها , نوع استفاده آنها متفاوت است. اما اگر جنبه ی سرمایه گذاری هم برای شما مهم باشد تک پوش ها به دلیل وزن بالای خود گزینه بهتری نسبت به سایر النگوها هستند.

 

خروج از نسخه موبایل