نماد سایت طلا و جواهر احسان

۳نمونه از نفیس ترین جواهرات امرالدکات

انگشتر امرالدکات

امرالدکات در واقع نام گونه ای از تراش الماس می باشد که نسبت به سایر تراش ها از شفافیت کمتری برخوردار است اما جلوه آن از قسمت فوقانی فوق العاده درخشان است. وقتی به سطح صاف بالای این نوع تراش نگاه کنید کناره های آن به صورت پله ای دیده می شود و به همین دلیل پروسه تراش این مدل از الماس ها را  Step Cut  می نامند.

 

 

تاریخچه جواهرات امرالدکات

 

برخلاف باور عموم این نوع از تراش ها یکی از قدیمی ترین نوع تراش هاست و سابقه آن به دهه ۱۵۰۰ بر می گردد. این نوع تراش ها در ابتدا برای زمرد استفاده می شد و با توجه  به کاهش فشار در پروسه تراش ، از لب پر شدن زمرد جلوگیری می کرد. به همین دلیل این  نوع تراش به سرعت محبوب گردید. پیرو این اتفاقات و نتایج ایده آل به دست امده ، جواهرسازان تصمیم گرفتند این توع تراش را روی الماس ها نیز پیاده سازی کنند.با توجه به ظهور هنر دکو که در ان به خطوط منظم و متقارن توجه می شد تراش امرالدکات توانست به سرعت از محبوبیت قابل قبولی میان مردم برخوردار شود.

 

 

ساختار تراش های امرالدکات معمولا به صورت مستطیلی و کناره های آن به صورت پله ای ایجاد می شود و به دلیل شکل مستطیلی نور را به اندازه الماس های گرد منعکس نمی کنند.همچنین سطح صاف و پله ای امرالدکات ها موجب می شود این نوع تراش ها خاصیت چشمک زنی به خود داشته باشند و به طور کلی به صورت روشن و یا خاموش به نظر برسند. این نوع الماس ها به دلیل داشتن شکل مستطیلی می توانید جزئیات آن را تا عمق الماس مشاهده نمایید و هرگونه نقص یا تفاوت های جزئئ را تشخیص دهید. از این رو الماس به کار رفته شده در این نوع تراش ها می بایست از کیفیت بالاتری برخوردار باشند.

 

 

امروزه به جواهراتی که این نوع از نگین ها (الماس طبیعی یا اتمی) در ساخت آن به کار رفته است امرالدکات می گویند که اغلب بدنه این جواهرات با طلای سفید ساخته می شود. همچنین اصطلاح امرالدکات به اشتباه برای جواهراتی که از تعداد زیادی نگین حتی با تراش های متفاوت ساخته شده است نیز استفاده می شود.

 

خروج از نسخه موبایل