نماد سایت طلا و جواهر احسان

ری گیری چیه؟

ری گیری

آیا تا به حال به این فکرده اید که چه بلایی سر طلاهای مستعمل و یا شکسته می آید؟ چه پروسه ای برای بازگشت دوباره طلاهای مستعمل به بازار طی می شود؟ با ما همراه باشید.

اگر تایم کافی برای مطالعه این مقاله ندارید می توانید از پادکست های این مقاله استفاده نمایید.

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/12/P.mp3?_=1

 

طلای های مستعمل یا شکسته ، مواد اولیه کارگاه های طلاسازی محسوب می شوند. این طلاها در مرحله اول وارد کوره های مخصوصی می شوند تا همگی ذوب شده و به صورت شمش در بیایند. از آنجایی که این طلا ها می توانند عیارهای متفاوتی داشته باشند و مربوط به کارگاه های متفاوت باشند ، امکان تشخیص عیار آن تقریبا غیر ممکن است ؛ از این رو نمونه ای از این شمش ها به آزمایشگاه های معتبر و تائید شده توسط اتحادیه ارسال می شود تا عیار آن اندازه گیری شود. به پروسه تشخیص عیار این شمش ها ری گیری می گویند.

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/12/P.2.mp3?_=2

 

 

در این آزمایشگاه تکه ای کوچک از طلای آب شده به وزن کمتر از نیم گرم توسط قیچی های دسته بلند جدا می شود و آزمایش های تشخیص عیار روی این تکه انجام شده رسید ان به شما تحویل داده می شود . در پایان ، با تحویل رسید قطعه نمونه به شما  تحویل داده می شود. بعد از اتمام آزمایشات ، عیار شمش روی ان درج می شود که به این عدد حک شده اصطلاحا انگ می گویند.

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/12/P.3.mp3?_=3

 

 

 

همچنین یک کد شش رقمی که کد رسید شماست رو ی شمش ها درج می شود که شما می توانید فقط با تماس با اتحادیه طلا و گفتن این کد ، عیار طلای خود را دریافت کنید.البته این نکته مهم باید مورد توجه قرار گیرد که تنها و تنها کد های ری گیری های تهران ۶رقمی و قابل استعلام هستند درحالیکه کدهای ری گیری سایر شهرستان ها ۴ رقمی هستند و برای استعلام می بایست با همان مرکز تماس بگیرید.

 

 

خروج از نسخه موبایل