نماد سایت طلا و جواهر احسان

سکه یا طلا

سرمایه گذاری در طلا یا سکه

حتما برای شما هم پیش آمده است که پولی مازاد بر درامدتان داشته باشید و جهت حفظ ارزش آن قصد سرمایه گذاری روی سکه طلا داشته باشید , ولی این سوال برایتان پیش بیاد که کدام نوع از سکه بهترین گزینه برای سرمایه گذاری هست؟ چرا برای سرمایه گذاری در طلا , سکه را انتخاب می کنیم؟ 

پس با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی مزایا و معایب سکه بپردازیم. 

در بازار طلا انواع زیادی از سکه وجود دارد که هرکدام از لحاظ وزن و متعاقبا قیمت متفاوت هستند.احتمالا متوجه شده باشید سرمایه گذاری در زمینه طلا در بین والدین شما محبوب تر باشد تا نسل جوان ; دلیل این انتخاب ناشی از قدرت نقدینگی بالا و عدم تاثیر پذیری از سیاست ها و اقتصاد جهانیست که باعث می شود قیمت طلا همیشه در بلند مدت به روند صعودی خود ادامه دهد و سود خوبی برای سرمایه گذاران خود در بلند مدت فراهم کند. 

 

سکه

 

سکه یا طلا 

قطعا اولین سوالی که ذهن شما را آشفته می سازد این هست که سرمایه گذاری در طلا بهتر است یا سکه؟ در ادامه به مقایسه چند مورد از عوامل تاثیر گذار می پردازیم. همان طور که اطلاع دارید در خرید مصنوعات طلا مبلغی به عنوان اجرت جهت پرداخت هزینه های ساخت پرداخته می شود, این مبلغ تحت نام اجرت در سکه وجود ندارد اما حباب سکه باعث می شود مبلغی اضافه تری هنگام خرید سکه پرداخت کنید.با این تفاوت که هنگام فروش طلا , مبلغی که به عنوان اجرت هنگام خرید پرداخت می کنید از قیمت کسر می شود درحالیکه این مبلغ هنگام فروش سکه کسر نمی شود. 

 

طلا دست دوم

 

علاوه بر آن , قیمت طلا جهت جلوگیری از قاچاق طلا باید متناسب و برابر با بازار بین المللی و قیمت های جهانی باشد در حالیکه در همین حین قیمت سکه می تواند افزایش پیدا کند. تجربه نشان داده است با این که سرمایه گذاری در سکه از جنس سرمایه گذاری در بازار طلاست اما سود حاصل از سرمایه گذاری در سکه بیشتر از طلا بوده است. 

همین طور اگر توجه کرده باشید در سال های اخیر روند رشد قیمت سکه همواره بیشتر از رشد تورم بوده است ;به همین علت همواره سکه ابزاری جذاب برای دور زدن تورم برای سرمایه گذاران جلوه کرده است. 

 

 

سخن پایانی

 

 

اما چند نکته مهم برای سرمایه گذاری در این زمینه وجود دارد.همان طور که بیان شد قیمت سکه , حباب قیمتی بزرگی دارد و این حباب می تواند دردسر ساز باشد. قیمت سکه بر خلاف طلا , نوسانات بسیار شدیدتری دارد و به همان مقدار که می تواند  سودده تر از طلا باشد , ضررده باشد; برای مثال قیمت سکه در یک ماه اخیر حدود ۲۰درصد کاهش داشته است که موجب خشم و متضرر شدن سرمایه گذاران شده است. 

 

 

همین طور در صورت تمایل به خرید سکه , تاکید می شود از مراکز معتبر تهیه نمایید.طی چند سال اخیر ضرب سکه های تقلبی به دلیل تقاضای زیاد , شدیدا افزایش یافته است , به همین دلیل برای جلوگیری از سو استفاده کلاهبرداران توصیه می شود از مراکز معتبر اقدام به خرید نمایید.

توصیه ما به شما استفاده از تسهیلات اقساطی مراکز فروش طلا برای خرید طلاست که مجموعه احسان گلد نیز از این قاعده مستثنا نیست.با خرید اقساطی شما میتوانید سرمایه خود را چند برابر کنید.حتی اگر هزینه اجرت را کسر نمایید بازهم سرمایه شما ۲ الی ۲.۵برابر می شود که می تواند ایده جذابی باشد. 

خروج از نسخه موبایل