نماد سایت طلا و جواهر احسان

سرمایه گذاری در طلا یا مسکن ؟

سرمایه گذاری در طلا

قطعا با توجه به نرخ تورم دو رقمی در کشورمان ایده سرمایه گذاری به ذهنتان خطور کرده است ؛ اما کدام زمینه می تواند سود ده  ترین گزینه برای سرمایه گذاری باشد؟ دلار ؟ طلا ؟ ماشین یا مسکن؟ اگر این پرسش ذهنتان را درگیر کرده است با کمی مشورت و مطالعه داده های اماری سال های گذشته متوجه خواهید شد که طلا و مسکن بهترین گزینه برای برای سرمایه گذاری هستند. اما سوال اصلی که مطرح می شود سرمایه گذاری در طلا سود ده تر است یا مسکن؟ اگر دچار این ابهامات شده اید قطعا پرس و جو از آشنایان نمی تواند روش مناسبی برای نتیجه گیری باشد ، پس با ما همراه باشید تا به بررسی این سوال بپردازیم.

اگر تایم کافی برای مطالعه مقاله ندارید می توانید از پادکست های مقاله استفاده نمایید.

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2023/01/p1.mp3?_=1

 

 

 

یکی از نکات مهم در سرمایه گذاری ، در نظر گرفتن چند فاکتور مهم قبل از انتخاب نوع سرمایه گذاریست که می بایست قبل از اقدام به سرمایه گذاری ، به جواب این سوالات برسید .

 

بررسی سرمایه گذاری در مسکن

 

 

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2023/01/p2.mp3?_=2

 

با بررسی دوره ده ساله اخیر کشورمان متوجه خواهید شد که اقتصاد ایران دستخوش تغیرات زیادی شده است. سرمایه گذاری در مسکن یکی از کم ریسک ترین نوع سرمایه گذاری هاست. اگر ده سال پیش قصد خرید مسکن در تهران داشتید می توانستید هر متر مربع را با مبلغی حدود ۲میلیون و ۴۰۰هزارتومان خریداری نمایید. با گذشت ۱۰ سال این مبلغ به ۳۶ میلیون و۵۰۰هزار تومان رسیده است. به بیان دیگر در طی این مدت پول شما ۱۵.۲برابر شده بود. از این رو سرمایه گذاری در مسکن یکی از سرمایه گذاری های کم ریسک به شمار می رود و با گذشت زمان نه تنها ارزش پول شما حفظ می شود بلکه افزایش نیز می یابد.

 

 

همچنین روش دیگر استفاده و درآمد زایی از مسکن اجاره دادن است. به این صورت شما می توانید با حفظ مسکن خود به صورت ماهانه کسب درآمد کنید.اما بزرگترین عیب این روش ، فرسوده شدن مسکن شما به صورت تدریجیست.

یکی دیگر از معایب سرمایه گذاری در مسکن میزان سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در این زمینه است.به بیان دیگر شما قادر نخواهید بود با سرمایه اندک در زمینه مسکن سرمایه گذاری کنید.عیب دیگر سرمایه گذاری در این زمینه , قدرت نقدینگی پایین مسکن نسبت به طلاست. یعنی شما اگر قصد فروش مسکن خود را داشته باشید باید زمان بسیار زیادتری را منتظر بمانید.

بررسی سرمایه گذاری در طلا

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2023/01/p3.mp3?_=3

 

امروزه بسیاری از افراد سرمایه گذاری در طلا را به سایر زمینه ها ترجیح می دهند چرا که همواره از زمان کشف آن تا به امروز ارزش خود را حفظ کرده است. همچنین دولت ها همواره اصلی ترین پشتوانه اقتصاد و پول ملی خود را طلا در نظر می گیرند. حال اگر ۱۰ سال پیش تعدادی سکه خرید کرده بودید با توجه به داده های اماری سرمایه شما بعد از ۱۰ سال ۲۱.۵ برابر شده بود.

 

 

یکی از معایب سرمایه گذاری در طلا مدت زمان سرمایه گذاری آن است. به عبارتی اگر قصد فروش طلا خریداری شدتان را در کمتر از ۱سال داشته باشید به احتمال زیاد سودی نخواهید کرد و حتی ممکن است ضرر کنید . این امر نشات گرفته از نوسانات قیمت طلاست که در سراسر جهان وجود دارد.

سخن پایانی

 

 

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2023/01/p4.mp3?_=4

 

هم سرمایه گذاری در طلا و هم سرمایه گذاری در مسکن از کم ریسک ترین نوع سرمایه گذاری ها هستند و می توانند بهترین گزینه ها برای حفظ ارزش سرمایه شما باشند. اما با توجه به داده های آماری دهه اخیر، مشاهدات حاکی از این است که طلا رشد بیشتری نسبت به مسکن کرده است و افراد فعال در این زمینه سود بیشتری نسبت به افراد سرمایه گذار در زمینه ملک و مسکن کرده اند. همچنین قیمت طلا همواره روندی افزایشی داشته است و پشتوانه ای امن برای سرمایه شما محسوب می شود. یکی از فاکتورهای مهم در سرمایه گذاری ، همان طور که بیان شد میزان سرمایه شماست. بسیاری از افراد سرمایه ی لازم برای سرمایه گذاری در مسکن و املاک ندارند از این رو بهترین گزینه می تواند سرمایه گذاری در طلا باشد.

خروج از نسخه موبایل