نماد سایت طلا و جواهر احسان

علم روانشناسی پوشیدن طلا و جواهرات

به دنبال روانشناسی استفاده از طلا و جواهرات هستید؟ برای درک اینکه چرا ما نیاز به پوشیدن و هدیه دادن طلا و جواهر به یکدیگر داریم، ابتدا باید نگاهی به سلسله مراتب نیازهای مازلو بیندازیم.

این هرم نیازهای انسان را به پنج رتبه مهم تقسیم می کند (از پایه تا اوج):

نیازهای فیزیولوژیکی، ایمنی، عشق، عزت و شکوفایی.

با در نظر گرفتن این رتبه بندی هرمی، طلا و جواهر در جایی بین نیازهای اجتماعی و احترام قرار می گیرند. منظور ما از نیازهای اجتماعی، نیاز به تعلق داشتن به یک گروه و انواع دیگر روابط است، در حالی که نیازهای عزت نفس به میل به شناخت و همچنین موقعیت مربوط می شود.

بنابراین، آشکار است که طلا و جواهر یک نیاز متوسط ​​است و نه یک نیاز فیزیولوژیکی ضروری .  شما نمی توانید طلا و جواهر را با غذا، آب، جنسیت، سرپناه یا ایمنی مقایسه کنید و همچنین نمی توانید آن را با یک نیاز جانبی مانند خودشکوفایی مقایسه کنید.

ارزش های شخصی چیزهایی هستند که برای ما مهم هستند، ویژگی ها و رفتارهایی که به ما انگیزه می دهند و تصمیمات ما را هدایت می کنند. برای مثال، شاید شما برای صداقت ارزش قائل هستید. شما به صادق بودن در هر کجا که ممکن است اعتقاد دارید و فکر می کنید مهم است که آنچه را که واقعا فکر می کنید بگویید.

طلا و جواهراتی که دارای ارزش شخصی هستند، در مقایسه با طلا و جواهراتی که ارزش احساسی و عاطفی ندارند، اعتماد به نفس را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. تصمیم افراد برای پوشیدن این اکسسوری ها، صرفاً به تصویر کشیدن ثروت نیست، بلکه برای ابراز وجود نیز هست.

طلا و جواهر یکی از بهترین راه ها برای آراستن خود هستند. زنان به خصوص در دل خود، جای جداگانه ای برای طلا و جواهر دارند. چرا که نه؟ زیورآلات بهترین تزیینی است که شما را زیبا می کند و به ظاهر شما جذابیت می بخشد.

روند تزیین خودمان با سنگ های قیمتی و فلزات، ما را به فرهنگ مصر باستان و بین النهرین می برد، زمانی که مهره ها، شکل اولیه  ی زیور آلات به شکل گل و حیوانات بودند .

مهره (به انگلیسی: Bead) یک جسم کوچک و تزئینی است که در اشکال و اندازه‌های مختلف و از موادی مانند سنگ، استخوان، پوسته صدف، شیشه، چوب، مروارید یا پلاستیک ساخته می‌شود و دارای یک سوراخ کوچک برای عبور نخ و ریسمان می‌باشد.

با گذشت زمان، طرح های زیور آلات تغییر کرد و مهره ها با فلز جایگزین شدند.

اکسسوری ها ابزارهایی هستند که افراد برای تزئین، جذابیت و ابراز وجود از آن ها استفاده می کنند، از جمله انگشتر، گردنبند، گوشواره، ساعت، کیف و غیره…

با توسعه اقتصاد، مردم بیشتر و بیشتر به تصویر خود توجه می کنند. برخی از زنان شخصیتی بی دغدغه دارند. اگرچه آنها زیبایی را نیز دوست دارند، اما به طور کلی مردانه تر هستند. در مقایسه با رضایتی که زیورآلات برای آنها به ارمغان می آورد، آنها ترجیح می دهند اقلامی مانند لباس و شلوار بخرند. آنها به جزئیات توجه نمی کنند، بنابراین زیورآلات برای آنها غیر قابل استفاده است و ممکن است آنها را فقط زمانی بپوشند که روحیه خوبی داشته باشند.

اما علم روانشناسی پوشیدن طلا و جواهرات  چیست؟ درست هست که طلا و جواهرات گران هستند با این حال، زنان علاقه زیادی به طلا و جواهرات دارند. خوب، اگر فکر نکرده اید، اکنون زمان آن است که به این فکر کنید که چرا ما اینقدر دوست داریم طلا و جواهرات بپوشیم.

در حالی که برخی از افراد طلا و جواهرات را صرفا برای افزودن لایه و رویه ای از زیبایی و استایل برای حضور و گیرایی می پوشند، برخی احساسات و معانی نیز به آنها متصل شده اند.

من قصد دارم چند روانشناسی گیج کننده برای پوشیدن طلا و جواهرات را به شما بگویم:

طلا و جواهرات دارای حافظه هستند

طلا و جواهرات حافظه دارند، واقعا؟ به آن مواقعی فکر کنید که شخصی خاص گرمای عشق و حمایت واقعی خود را در قالب طلا و جواهر هدیه می دهد. ممکن است شریک زندگی، دوست نزدیک یا عضو خانواده شما باشد. آنها، همیشه هر وقت به طلا و جواهر نگاه می کنید ذهن شما را به خود مشغول می کنند.

طلا و جواهر برای شما منحصر به فرد و معنادارتر می شوند، به خصوص زمانی که توسط شخصی که واقعاً دوستش دارید هدیه داده شود. حالا می‌دانید اگر به فکر هدیه دادن چیزی منحصر به فرد هستید که برای همیشه دوستش داشته باشد، چه چیزی به همسر خود بدهید.

طلا و جواهرات شما را با اعتماد به نفس نشان می دهد

چرا طلا و جواهرات می پوشیم؟ خوب، پاسخ ساده است: شما را زیبا و با اعتماد به نفس می کند.

اما آیا تا به حال متوقف شده اید و فکر کرده اید که چگونه؟ اجازه دهید به شما بگویم، طلا و جواهرات تاثیر قابل توجهی بر شخصیت شما دارند. جواهرات مستقیما توجه را از همه جا به خود جلب می کند و به عنوان یک راه عالی برای شروع مکالمه با مردم عمل می کند. ظاهر با شکوهی که هنگام استفاده از جواهرات به دست می آورید، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و شما را باهوش نشان می دهد.

نکته حرفه ای: خودتان را با یک طلا و جواهر خاص برای مناسبت های مختلف تزیین کنید تا ظاهری خیره کننده داشته باشید که هر جا که می روید، خیزش چشم به سوی شما باشد. این باعث می شود وقتی با مردم هستید با اعتماد به نفس و جسور به نظر برسید.

از آنجایی که انسان فاقد آن چیزی است که طاووس ها دارند، سنگ ها و فلزات گرانبها به انسان کمک می کنند تا درخشش و درخشندگی داشته باشد.

طلا و جواهرات نشان دهنده وضعیت شماست

یکی دیگر از دلایلی که زنان و مردان دوست دارند خود را با طلا و جواهر آراسته کنند این است که ثروت و موقعیت آنها را به تصویر می کشد. طلا و جواهر چه دوران تاریخی و چه عصر امروزی همواره نمادی از برجستگی یک فرد در جامعه بوده است. شاید تا به حال با چنین افرادی برخورد کرده باشید که برای نشان دادن جایگاه و ارزش خود از زیورآلات مجلل پرمخاطب استفاده می کنند.

همچنین، منشا الهام گرفتن برای پوشیدن طلا و جواهر و تأثیرگذاری آن بر مردم، از افراد مشهور است. برای مثال، پوشیدن حلقه های کوکتل با سنگ های قیمتی رنگی زمانی رایج شد که دیوید بکهام ۱۵ حلقه نامزدی را به  ویکتوریا بکهام هدیه داد.

حلقه ی کوکتل جواهری است که از انگشترهای معمولی بزرگتر است و  با اندازه و رنگ هایش برای جلب توجه طراحی شده است.

این حلقه ها معمولاً دارای یک سنگ مرکزی بزرگ یا تعداد زیادی سنگ کوچک در طراحی خود هستند.

طلا و جواهرات معنای نمادین خود را دارند

طلا و جواهرات فقط یک زینت شیک و مد نیستند و معنای سمبلیک و نمادین قوی به آن متصل است. بسیاری از مردان و زنان خود را با طلا و جواهر برای نشان دادن موقعیت اجتماعی، حالت ارتباطی  یا به عنوان نمادی از ارثیه خود طراحی و تداعی می کنند.

برخی از مردم طلا و جواهر را برای نشان دادن شخصیت خود می پوشند تا نشان دهند که چه کسی هستند، برخی نیز به دلیل اهمیت طالع بینی آن را می پوشند. جواهرات با سنگ های قیمتی به خاطر انرژی آسمانی و همچنین تزئینات مد و فشن معروف هستند.

طلا و جواهرات ارزش عاطفی دارند

شما نمی توانید تصور کنید که برای مراسم خاصی بروید بدون اینکه خود را با یک طلا و جواهر خیره کننده تزئین کنید. خواه نامزدی، مهمانی، عروسی، گردهمایی غیررسمی یا هر رویداد دیگری، طلا و جواهرات همیشه بخش مهمی از هر تزیین است. ارزش عاطفی و احساسی پوشیدن طلا و جواهر به این بستگی دارد که برای چه مناسبتی آن را می پوشید.

در نامزدی، حلقه نامزدی شما نماد اتحاد دو روح خواهد بود. این حلقه نشان دهنده تعهد واقعی و عشق بی پایان شما به شریک زندگیتان است و یا اگر برای یک سالگرد باشد، نماد پیوند قوی و وفاداری شما به یکدیگر خواهد بود. اگر همسرتان دوست دارد خود را با جواهرات سلطنتی تزئین کند، گردنبند زمرد یک جواهرعالی برای هدیه به خانم  شما است.

انتخاب یا پوشیدن یک طلا و جواهر یک تجربه کاملا شخصی است. من بارها و بارها این را برای مشتریم توضیح می دهم. باور کنید وقتی می‌گویم، احساسات مختلفی در انتخاب و پوشیدن آن قطعه خاص وجود دارد.

طلا و جواهرات احساسات را برمی انگیزد. شادی، عشق، خنده، غرور و تعهد. حتی می توانند احساسات غمگینی و حسادت را برانگیزند.

وقتی مشکلی پیش بیاید، اگر کسی قطعه خاصی را گم کند یا اتفاقی برای آن بیفتد، مثلاً یک الماس بیفتد یا بشکند، مطمئناً احساسات درگیر است.

همچنین یک تصور غلط رایج وجود دارد که اقلام ارثی برای همیشه ماندگار هستند. خنده دار است، ما فکر نمی کنیم که لوله های خانه ما برای همیشه دوام بیاورند، اما یک میراث خانوادگی است. چیزهایی مانند ترکیدن لوله ها اتفاق می افتد. طلا و جواهرات فرسوده می شوند، به خصوص اگر هر روز پوشیده شوند.

سپس از سوی دیگر، آسیبی است که هدیه دهنده ی طلا و جواهر، زمانی که فرد مورد نظر  نمی پوشد، تجربه می کند. آه، داستان هایی که می توانستم بگویم…

در حال حاضر انتخاب حلقه نامزدی توسط مرد رایج است. من معتقدم انتخاب یک حلقه الماس به یک مرد شجاع نیاز دارد!

من این را از تجربه مردان پراسترس عاطفی متعددی می گویم که با کف دست ها و ابروهای عرق کرده روبروی من نشسته اند تا در مورد طراحی و هزینه حلقه نامزدی بحث کنند.

این ممکن است بحث برانگیز به نظر برسد، با این حال، مردها می‌توانند به راحتی خرید لاستیک‌ها و ماگ های جدید را برای ماشین خود منطقی کنند، اما وقتی نوبت به کیفیت، اندازه و هزینه الماس در یک قطعه جواهرات می‌رسد، واقعاً مشکل دارند.

با لبخندی ملایم به آنها می گویم که حلقه نامزدی  یادآورعشق شریک شان به آنها است. آن قطعه جواهرات بسیار ارزشمند است زیرا هر روز دیده می شود، با لذت پوشیده می شود، با افتخار به خانواده و دوستان نشان داده می شود. تمام احساساتی که با حلقه درهم می‌آیند.

با هر طلا و جواهری احساسی وجود دارد، چه حلقه نامزدی، حلقه ابدیت، سنگ تولد، دستبند، آویز یا حلقه گوش…

طلا و جواهرات یک سرمایه گذاری خوب است

بسیاری از مردم طلا و جواهرات را به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری عالی در نظر می گیرند. آنها در فلزاتی مانند طلا و پلاتین سرمایه گذاری می کنند تا سود بالایی کسب کنند. جواهرات با سنگ های قیمتی نیز سرمایه خوبی برای علاقه مندان به جواهرات است، زیرا سنگ های قیمتی از زمین می آیند و ارزش آنها با گذشت زمان افزایش می یابد. بنابراین، اگر از طرفداران جواهرات هستید و به دنبال گزینه های سرمایه گذاری قوی هستید، جواهرات همیشه انتخاب مناسبی برای شما هستند.

طلا و جواهرات به عنوان یکی از قدیمی ترین هنرهای تزئینی، قدرتی را که یک فرد دارد تقویت می کند. این موضوع علاوه بر سرمایه گذاری مالی، یک سرمایه گذاری احساسی نیز هست. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در آن به برندهای اطراف خود وسواس داریم و نیاز به تعلق به یک موقعیت اجتماعی خاص حتی می‌تواند منجر به روابط اعتیادآور با برندهای لوکس خاص شود. طلا و جواهراتی که می پوشیم می تواند در مورد موقعیت اجتماعی ما صحبت کند، فقط اگر اجازه دهیم.

طلا و جواهرات به گونه ای ساخته شده اند که به پوشنده احساس زیبایی و جذابیت بیشتری بدهد، زیرا عنصری را به بدن اضافه می کند تا مردم آن را تحسین کنند، این امر به خصوص اگر طلا و جواهری که می پوشید برای شما شخصی باشد، بیشتر می شود.

طلا و جواهرات اکنون به بخشی جدایی ناپذیر از بشریت تبدیل شده است. به هر دلیلی که طلا و جواهر بخرید، در هر رویدادی که آن قطعه خیره کننده را بپوشید مطمئناً مورد توجه قرار خواهید گرفت.

 

خروج از نسخه موبایل