نماد سایت طلا و جواهر احسان

معروف ترین سنگ های سرخ

سنگ های قرمز از کانی های مورد علاقه بشر از دیر باز تا کنون بوده است و رنگ گرم و جذاب آن هر بیننده ای را مجذوب می کند.در این مقاله به معروف ترین این سنگ ها که در جواهرات استفاده می شود , خواهیم پرداخت.

الماس

الماس های قرمز جز الماس های با کیفیت بالا و با ارزش ترین نوع الماس هاست.این الماس ها در تعداد بسیاد معدودی یافت می شود.رنگ بیشتر الماس های رنگی از جمله الماس های قرمز به دلیل وجود ترکیبات ناخالص در ساختار آنهاست.اما الماس های سرخ متفاوت از دیگر الماس های رنگی هستند.رنگ سرخ این الماس ها به دلیل ساختار متفاوت شبکه کریستالی این الماس ها است.زمانی که نور وارد این حجم متراکم شده کربن می شود شکسته می شود وبه صورت قرمز رنگ خارج می شود.

 

الماس قرمز

 

یاقوت

یاقوت ها نیز از سنگ های قیمتی و با ارزش هستند.یاقوت های طبیعی بسیار نادر و گران قیمت هستند بنابراین بیشتر یاقوت هایی که در بازار مشاهده می کنید مصنوعی هستند.بیشتر یاقوت ها برای گرفتن رنگ مطلوب در معرض حرارت قرار می گیرند.اگر به دنبال بهترین نوع یاقوت هستید , یاقوت سرخ خونی بهترین آنهاست.این نوع یاقوت خوش رنگترین , کمیاب ترین و با ارزش ترین یاقوت هاست.

 

یاقوت قرمز

 

گارنت ها

گارنت ها به دلیل رنگ روشن سرخ آن ها اغلب با یاقوت ها اشتباه گرفته می شوند.اما به طور کلی رنگ گارنت ها تیره تر از رنگ یاقوت هاست.گارنت ها خیلی هم گران قیمت نیستند و و می توان جواهرات استفاده شده ازگارنت را با قیمت مناسب تهیه کرد.یکی از معایب سنگ های گارنت سختی متوسط آنهاست. به بیان دیگر میتوان با کمی تلاش خط و خش روی این سنگ ها ایجاد کرد.با این حال شفافیت بسیار عالی دارند.گارنت ها مناسب جایگیری در گودی جواهرات یا به طور کلی با محافظ هستند و مناسب استفاده روزمره نیستند.

 

گارنت سرخ

 

عقیق

عقیق سرخ با یک طیف رنگ (قرمز) بسیار نادر هست و اکثرا با رگه هایی به رنگ سفید یا خاکستری یافت می شوند.عقیق های قرمز با کیفیت اکثرا شفافیت و دوام بالایی دارند و مقرون به صرفه هستند.اما طرز کار به خصوص ان برای استفاده از آن در جواهرت باعث می شود قیمت جواهرات افزایش نامعقولی پیدا کند.

 

عقیق قرمز

 

توپاز

توپاز سرخ قیمتی ترین نوع بین توپازهاست.هر چه رنگ این سنگ ها شفاف تر و واضح تر باشد کیفیت و ارزش آن ها بالاتر می رود.توپاز قرمز یکی ازبهترین سنگ های تزئینی قرمز رنگ به شمار  می رود , چون هم قیمت مناسب تری دارد و هم دوام و عمر ان بالاست.یکی دیگر از امتیاز های سنگ های توپاز , فراوانی آن ها در طبیعت است.

 

توپاز قرمز
خروج از نسخه موبایل