نماد سایت طلا و جواهر احسان

پیش بینی قیمت طلا این هفته با رییس اتحادیه طلا و جواهر

قیمت ها و پیش بینی مهم طلا از رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران

 

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2023/12/پیش-بینی-قیمت-طلا-از-اتحادیه-طلا-و-جواهر-تهران.mp3?_=1

 

در پی پیش بینی قیمت طلا این هفته امروز رییس اتحادیه طلا و جواهر نسبت به افزایش و کاهش قیمت طلا در یک هفته اخیر، شرایط بازار را طبیعی و مطلوب خواند؛
هر چند به اعتقاد وی انس جهانی آینده دیگری در پیش خواهد داشت.

بازار طلا و سکه بعد از افزایش و کاهش قیمت هایی که تحت تاثیر صعود و سقوط انس جهانی بود، حالا به آرامش نسبی رسیده است با اینکه نوسانات تاثیر چندانی در معاملات بازار نداشته است.

نادر بذر افشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره افزایش و کاهش انس جهانی گفت: این نوسان با توجه به اواخر سال میلادی نرمال است؛
وی گفت: اخبار سیاسی و مالی در سطح جهان نیز در نوسانات قیمت تاثیر گذار بود؛ همچنین بخش دیگر نوسان مربوط به بازار داخلی کشور ها و نرخ ارز است و عواملی چون  عدم تعادل در عرضه و تقاضا در این شرایط دخیل می باشد.
اگر تقاضا نباشد شرایط یک صنعت، تغییر پیدا می کند.

وی در ادامه گفت: درهفته ای که گذشت، انس جهانی حدود ۶۵ دلار افزایش قیمت داشت؛ اما در این هفته با شروع روند کاهشی، قیمت طلای جهانی با ۵۸ دلار صعود کرد و همین امر دلیل افت قیمت طلا و سکه شد.

نظر بذرافشان نسبت به نوسانات قیمت و پیش بینی قیمت طلا این هفته

بذرافشان دلیل این نوسانات را طبیعی اعلام کرد و گفت: در پایان سال های میلادی با توجه به تجربه سنوات گذشته احتمال نوسان کاهشی و افزایش وجود دارد.
البته کارشناسان اعتقاد دارند قیمت طلا روند افزایشی را در پیش دارند اما نگاه بیشتر به سمت افزایش قیمت انس جهانی است.

بذر افشان در ادامه عنوان کرد: « رکود در بازار طلا به دلیل آلودگی هوا یکی از عوامل است؛ نبود تقاضا وضعیت صنعت را دچار مشکل حادی می کند.
امیدواریم شرایط کار بهتر شود تا از این بحران عبور کنیم.»

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نسبت به وضعیت بازار طلا در روزهای آینده اظهار کرد: «بازار داخلی طلا و سکه نوسان ۱ تا نهایتا ۵ درصدی دارد که این روند طبیعی است و شرایط حادی نیست؛ این نوسان می تواند به حداقل برسد که لازمه آن ادامه ثبات در بازار است؛ بنابراین برای هفته پیش رو همان نوسان ۱ تا ۳ درصدی گاهی هم ۵ درصدی پیش بینی می شود.»

به گفته بذرافشان، این هفته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۵۶۳ هزار تومان شد، قیمت سکه با ۳۵۰ هزار تومان کاهش به ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
سکه طرح قدیم در بازار ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت، نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به ترتیب کاهش ۱۵۰، ۲۵۰ و۲۰۰ هزار تومانی داشتند و در آخر حباب سکه نیز به ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسیده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

شاید به این مقاله ها علاقه داشته باشید:

قیمت خودرو از دی ماه ۱۴۰۲ گران می شود

پیش بینی طلا تا سال جدید

خرید طلا بیشتر به قیمت عمده| احسان گلد

 

خروج از نسخه موبایل