نماد سایت طلا و جواهر احسان

جواهراتی از جنس پالادیوم

انگشتر و جواهرات پالادیومی

انگشتر پالادیومی

 

اگر به دنبال خرید یک هدیه برای مراسم خاصی هستید به جای خرید جواهرات طلای زرد یا سفید می توانید جواهرات پالادیومی هدیه بدید.جواهرات پالادیومی از درخشندگی فوق العاده ای برخوردار هستند در عین حال از مقاومت بیشتری برخوردارند و کاملا ضد حساسیت هستند. 

اگر تایم کافی برای خواندن مقاله ندارید می توانید از پادکست زیر استفاده کنید. 

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/08/اصلاحیه-جواهرات-پالادیومی.mp3?_=1

 

پالادیوم 

پالادیوم جزو گروه های فلز پلاتین به حساب می رود و ترکیبی از فلزات هست.این ترکیب در مقابل خوردگی و زنگ زدن بسیارمقاوم هست و درمواد معدنی نادری به نام های Polarity  , Coop Cooper  یافت می شود. پالادیوم یکی از عناصر جدول مندلیف در سال ۱۸۰۳ توسط دانشمندی به نام ویلیام هاید ولاستون کشف شد.این عنصر با حروف لاتین Pd نشان داده می شود. 

پالادیوم فلزی بسیار نادر است , برای درک این موضوع کم یابی طلا را در نظر بگیرید.فلز پلاتین بسیار کم یاب تر از طلا هست و ارزشمند تر از طلا است.با در نظر گرفتن این توضیحات , فلز پالادیوم کمیاب تر از هر دو این فلزهاست و تنها در تعداد انگشت شماری از معادن قابل استخراج می باشد.۹۳درصد حجم استخراج این فلز در روسیه و آفریقای جنوبی انجام می شود و درصد بسیار کم آن در کانادا و آمریکا قابل استخراج می باشد.همچنین یکی از کاربرد های این فلز , استفاده از آن در ترکیب طلای سفید برای درخشش بیشتر و تغیر رنگ آن هست. 

 

انگشتر پالادیومی

 

جواهرات پالادیومی ظاهری کاملا شبیه پلاتین دارند. رنگ سفید , کیفیت بالا و درخشش بالا از ویژگی های این فلز به خصوص می باشد. پالادیوم از تراکم کمتری نسبت به پلاتین برخوردار هست و به همین دلیل جواهرات آن ۴۰ درصد سبک تر است. سبکی متریال این جواهرات می تواند امتیاز خوبی برای استفاده روزانه از آن باشد.این عنصر امروزه در متریال جواهرات سنگین و متوسط استفاده زیادی می شود چون اکثرا گوهرهای به کار رفته در جواهرات از وزن بالایی برخوردارند و اگر طلا یا پلاتین در ساخت آن ها استفاده شود وزن این زیور آلات از حد معقول بیشتر خواهد بود پس در نتیجه از پالادیوم استفاده می شود تا سنگینی گوهرهای استفاده شده با سبکی پالادیوم جبران شود. 

 

انگشتر پالادیومی

 

همان طور که اشاره شد این فلز جزوی از گروه فلزهای ضد حساسیت حساب می شود به همین دلیل گزینه خوبی برای هدیه می باشد چون اکثرا اطلاعاتی در مورد حساسیت های فرد مقابل نداریم.همین طور با توجه به تراکم پایین و وزن کم جواهرات این فلز , گزینه مقرون به صرفه ای برای زوج ها برای تهیه حلقه ست می باشد و می توانید جواهرات بیشتری با توجه به وزن پایین مصنوعات آن بخرید. 

نحوه تمیز کردن جواهرات این فلز نیز بسیار راحت است.کافیست درون آب گرم غوطه ور کنید و با پارچه نرم آن را تمیز کنید. 

سخن پایانی 

 

انگشتر و جواهرات پالادیومی

 

پالادیوم از خانواده پلاتین می باشد و مانند پلاتین ۹۵ درصد جواهرات آن خالص هستند.جواهرات این فلز ذاتی درخشان و سفید دارند و نیازی به استفاده از رودیوم ندارند.همین طور در مقابل خوردگی و لک افتادن مقاوم هستند.جواهرات این فلز به دلیل سبکی پالادیوم می تواند گزینه خوب و به صرفه ای برای زوج های جوان باشد. 

 

خروج از نسخه موبایل