نماد سایت طلا و جواهر احسان

گوشواره شیک , استایل شیک

انواع گوشواره

گوشواره ها جزء جدایی ناپذیر استایل روزمره شماست. این اکسسوری کوچک می تواند به راحتی چهره شما رو جذاب تر کند.

اگر تایم کافی برای مطالعه مقاله ندارید می توانید از پادکست های این مقاله استفاده نمایید.

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/11/مقدمه-انواع-گوشواره1p1-1.mp3?_=1

 

از همه جالب تر، تاریخچه و عمر این اکسسوری هاست. با توجه به اکتشافات به دست آمده از نقش و نگاره های سنگی ازجمله نگاره های تخت جمشید  ، در گذشته، گوشواره ها توسط مردان استفاده می شد. همچنین متریال این زیورآلات، مشخص کننده جایگاه طبقاتی افراد بوده است. به بیان دیگر نقش ونگاره ها و جنس این زیورآلات مشخص میکرد که فرد از طبقه اشرافی بوده است یا رعیت.

 

 

فردوسی نیز اشاره های متعددی در اشعار خود به گوشواره های پادشاهان کرده است که «اوتزی» یا مردان یخی , ژولیوس سزار و شاه توت از زمره این پادشاهان هستند. همچنین در گوش سمت چپ مرد نمکی که در معدن نمک زنجان پیدا شد و قدمت آن به روزگار ساسانی بر میگردد , گوشواره ای از جنس طلا آویخته شده بود.

در طول تاریخ، گوشواره های مختلفی توسط افراد هر شهر یا منطقه استفاده می شد که به مرور زمان وارد بازار مد شده بود. گوشواره های چلچراغی در هند و خاورمیانه و گوشواره های میخی در روم از نمونه های بارز این مسئله هستند که در سال ۱۹۲۰ وارد بازار مد شده بودند.

 

 

همچنین در گذشته کاربرد گوشواره نیز متفاوت بوده است. برای مثال در فرهنگ های مختلف از گوشواره های حلقه ای، علاوه بر نشان دادن طبقه ی اشرافی و ثروت ،  برای مقابله با روح شیطان ، محافظت از گوش ، و یا بردگی استفاده می شد.

انواع گوشواره

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/11/انواع-گوشواره.mp3?_=2

هنگام خرید گوشواره نکاتی چون رنگ پوست , شکل صورت و نوع استفاده از آن را در نظر بگیرید. رعایت کردن این این نکات موجب دوچندان شدن زیبایی شما می شود. در ادامه به انواع گوشواره و کاربرد آن ها می پردازیم.

گوشواره های میخی:

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/11/میخی.mp3?_=3

این مدل از گوشواره ها توسط  یک پین ، داخل سوراخ ایجاد شده در لاله گوش جای میگیرد. گوشواره های میخی به دلیل سادگی و همخوانی با انواع پوشش های اسپورت از محبوبیت بالایی در بین جوانان برخوردار هستند.

 

 

گوشواره های حلقه ای(Hoop):

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/11/حلقه-ای.mp3?_=4

همان طورکه از نامشان پیداست این گوشواره ها دایره ای شکل هستند و اغلب متریال ساخت آن ها از جنس طلا یا نقره است. این گوشواره ها به شکل باریک کار شده اند و در برخی موارد برای زیبایی بیشتر تعدادی نگین روی این محصولات کار می شود. حلقه های باریک و بزرگ بیشتر در بین جوانان رایج تر است و حلقه های نسبتا کوچکتر معمولا در بین بزرگسالان استفاده بیشتری می شود.

 

 

گوشواره های فشرده (Huggie):

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/11/هاگی-1.mp3?_=5

هاگ در لغت به معنی آغوش و همان طور که مشاهده می کنید ، دوسر این گوشواره لاله گوش را اصطلاحا در آغوش می گیرد. این گوشواره ها را می توان زیر مجموعه گوشواره های حلقه ای قرار داد. روی این گوشواره ها یک لولا تعبیه شده است که امکان باز و بسته شدن به آن می دهد.

 

 

گوشواره های لوستری (chandelier):

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/11/لوستری.mp3?_=6

این گوشواره ها مناسب مهمانی‌ها و مراسم‌هاست و یکی از لوکس‌ترین ها به حساب می آید.گوشواره های لوستری صورتهای گرد را لاغر‌تر نشان داده و مناسب افرادی با صورت‌های قلبی و بیضی شکل هستند. توصیه می شود از این گوشواره ها در کارهای روزمره یا اداری استفاده نشود ، چرا که احتمال گره خوردن آن با موهای شما بسیار بالاست.

 

 

گوشواره های اشکی(drop):

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/11/اشکی.mp3?_=7

این گوشواره ها طرحی شبیه گوشواره های لوستری دارند اما چند نکته ریز آن ها را از هم متمایز می سازد. این گوشواره ها سایز کوچکتر و کوتاه تری دارند و امکان حرکت آزادانه ندارند به همین دلیل میتوانند انتخاب خوبی برای استفاده روزمره و اداری باشند.

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل