نماد سایت طلا و جواهر احسان

سودده ترین سکه کدام است؟

سکه امامی

سکه امامی

اگرتایم کافی برای خواندن مقاله را ندارید می توانید از پادکست این مقاله استفاده کنید.

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/08/سود-ده-ترین-سکه.mp3?_=1

 

با ورود به بازار طلا و سکه متوجه خواهید شد که سوددهی انواع سکه در مقایسه با یکدیگر متفاوت است.برای انتخاب بهرین نوع سکه برای سرمایه گذاری به نکات زیر توجه کنید : 

تقاضا 

بیشترین تقاضا در بازار مربوط به سکه تمام بهار آزادی امامی هست.ربع سکه هم با توجه به پایین بودن قیمت از سکه های پرتقاضا محسوب می شود. 

نوسان قیمت 

باید توجه داشته باشید که سکه بهار آزادی به دلیل ارزش بیشتر نسبت به سایر سکه ها , بیشترین نوسان را دارد. 

تاریخ ضرب 

سال ضرب سکه نیز بر قیمت آن بی تاثیر نیست.در واقع تاریخ ضرب سکه با توجه به ماهیت و هدف از ضرب سکه نباید بر قیمت آن اثرگذار باشد.حتی اگر از دید کلکسیونی به این قضیه نگاه کنیم سکه هایی که سال ضرب آنها قدیمی تر است باید از ارزش بالاتری برخوردار باشند.اما در بازار سکه بیشتر خریداران تمایل به خرید سکه هایی با سال ضرب جدید دارند و به همین علت سکه های ضرب قدیم از ارزش کمتری برخوردار هستند و  باعث شده سکه های با تاریخ ضرب جدید حباب قیمتی داشته باشند .بانک مرکزی در راستای حل این مشکل تصمیم گرفته درج تاریخ ضرب سکه ها از روی آن ها حذف شود. 

 

سال ضرب

 

حباب سکه 

در بین انواع سکه , حباب سکه تمام بهار آزادی و به خصوص امامی به دلیل تقاضای بالا , بیشتر هست. همچنین ربع سکه نیز با توجه به قیمت پایین آن و تقاضای بالا , حباب سکه قابل توجهی دارد. 

سودده ترین سکه 

برای درک این مطلب باید به رفتار قیمتی انواع سکه در سال های اخیر توجه کنید.سکه در طولانی مدت همیشه برای سرمایه گذاران خود سود خوبی را فراهم کرده است.اما اگر دید شما کوتاه مدت باشد , می توان گفت ربع سکه یا سکه گرمی می تواند سود بهتری را برای شما رقم بزند. 

 

ربع سکه

 

طرح جدید یا قدیم 

اگر ورود کوچکی به این بازار داشته باشید متوجه می شوید سکه طرح جدید یا امامی متاسفانه از ارزش بیشتری برخوردار است ; در حالیکه وزن هر دو این سکه ها برابر است.این تفاوت قیمتی به دلیل تقاضای کمتر سکه طرح قدیم ایجاد شده است و حتی هنگام فروش هم ممکن است با مشکل روبرو شوید.از این رو خرید سکه طرح جدید می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد. 

سکه پارسیان

سکه های پارسیان به دلیل وزن و عیار این سکه ها جزو سرمایه گذاری در حوزه سکه محسوب نمی شود.البته سرمایه گذاری در حوزه طلا یا سکه فرق چندانی با هم ندارد ولی برای کسانی که به تازگی قصد ورود به این بازار را دارند اطلاع رسانی می شود که سکه های پارسیان بیشتر در گروه طلا قرار می گیرند تا سکه.دلیل این دسته بندی , طیف وسیع عیار و وزن سکه های این مجموعه می باشد که با استاندارد های ضرب سکه(عیار ثابت , وزن ثابت) همخوانی ندارد. 

 

سکه پارسیان

 

سکه گرمی  

این نوع سکه ها از سال ۱۳۹۰ و به دنبال جهش قیمتی و کاهش قدرت خرید وارد بازار طلا کشور شد.سکه های۱ گرمی مانند سکه های دیگر از طلای ۲۲عیار ساخته شده است.از این رو این نوع از سکه ها با توجه به ساخت با استاندارد های نزدیک تر به سکه های بانک مرکزی می تواند جایگزین خوبی برای سکه های پارسیان باشد. 

 

خروج از نسخه موبایل