نماد سایت طلا و جواهر احسان

طلای دست دوم یا آب شده

طلای دست دوم

یقیناً برای شما هم پیش آمده است که قصد سرمایه گذاری در طلا داشته باشید ولی بین سرمایه گذاری در طلا دست دوم و طلا آب شده سردرگم بمانید. دراین مقاله به بررسی مزایا و معایب سرمایه گذاری در هر زمینه را بررسی می کنیم.

اگر تایم کافی برای مطالعه مقاله زیر را ندارید می توانید از پادکست این مقاله استفاده کنید.

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/09/طلای-اب-شده.mp3?_=1

 

قبل از پاسخ به این سوال , شایان به ذکر هست که این فلز زرد در هر نوع از آن هیچ وقت از ارزش نیفتاده است و همواره سود خوبی را برای سرمایه گذاران خود فراهم کرده است.حتی در بحبوحه بازار داغ ارزهای دیجیتال افراد زیادی بخشی از سرمایه خود را به خرید طلا تخصیص داده اند.علت این امر نوع سرمایه گذاری گذاری در طلاست. سرمایه گذاری در طلا یکی از ایمن ترین و مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری به شمار می آید. 

افراد با درآمد اندک نیز می توانند در بازار طلا اقدام به سرمایه گذاری کنند , کافیست با روش های صحیح سرمایه گذاری در طلا آشنا باشند. اگر کارمند یا بازنشسته هستید و حقوق ماهیانه دریافت می کنید , شما می توانید با این حقوق نیازهای خودتان را برآورده کنید ولی اگر اقدام به سرمایه گذاری نکنید امکان رسیدن به یک سرمایه , در حد یک رویا خواهد بود. در بازار طلا برای قدم های اول نیازی به صرف مبالغ کلان برای ورود ندارید و برای شروع , مبالغ اندک کافیست تا تجربه لازم را به دست آورید. 

 

طلای دست دوم

 

طلای آب شده در واقع مصنوعات طلا دست دومیست که به دلیل کهنه شدن یا شکسته شدن خواهانی ندارد. این زیورآلات در کوره های مخصوصی با دمای بالا تخلیه شده و ذوب می شوند. سپس به شکل مفتولی از طلا شکل می گیرند. دلیل این امر سهولت در نگهداری , همچنین سهولت در استفاده از آن هست به طوریکه هر مقدار از طلا که برای ساخت زیورالات نیاز باشد طلاساز می تواند از مفتول برش دهد. 

 

طلای آب شده

 

طلا فروشان هنگام فروش طلای دست دوم یا سکه مبالغی به نام حق ضرب , اجرت ساخت و مالیات از شما دریافت خواهند کرد. مهمترین مزیت طلای آب شده عدم وجود این مبالغ تحت عنوان حق ضرب , اجرت , مالیات یا کارمزد هست , به این ترتیب سود بیشتری عاید شما می شود. همچنین شما می توانید هر زمان که اراده کردید طلای خود را به کارگاه های طلا فروشی بدهید و جواهرات مورد پسند خود را بسازید. با این روش شما با یک تیر دو نشان زده اید. هم طلای خود را با کمترین قیمت خرید کرده اید و هم با هزینه کمتری می توانید جواهرات مورد نیاز خود را بسازید. 

طلای آب شده خود را حتما چک کنید زیرا ممکن است ناخالصی داشته باشد و عیار پایینی داشته باشد. برای بررسی عیار آن باید به یکی از طلافروشان ماهر نشان دهید تا با برداشتن نمونه کوچکی از آن , عیار آن را تایید کنند. 

 

طلای آب شده

 

مزیت دیگر طلا اب شده , سهولت در فروش ان است. همان طور که گفته شد طلای آب شده مواد اولیه کارگاه های طلاسازیست به همین دلیل فروش آن به دلیل تقاضای همیشگی آن آسان تر است.فقط باید حواستان باشد به قیمت روز طلای خود را بفروشید و در روزهایی که قیمت طلا نوسان زیادی داشته باشد , قیمت طلا گران تر از بازارهای جهانی در بازار طلا ایران عرضه می شود. 

 

طلای آب شده

 

فروش طلا های تقلبی و عیار کم به طور قابل توجهی افزایش یافته است و هنگام خرید طلای آب شده به انگ حک شده روی آن اعتماد نکنید.حتما برای خرید طلا به مراکز معتبر مراجعه کنید و بعد از خرید به چند تا از بنکداران معتبر نشان دهید تا از عیار طلای آب شده خود مطمئن شوید. 

سخن پایانی 

در مواجه با تصمیم برای انتخاب بین طلای دست دوم و طلای آب شده به تمامی ابعاد این موضوع پرداختیم.طلای اب شده میتواند گرینه بهتری باشد به شرطی که شروط احتیاط را رعایت کنید و از عیار طلای خریداری شده مطمئن شوید. 

خروج از نسخه موبایل