نماد سایت طلا و جواهر احسان

بیت کوین یا طلا

در سال های اخیر به دلیل رکود اقتصادی ناشی از کرونا اکثر مردم دنیا به ویژه ایران (به دلیل تحریم ها)به دنبال راهی برای سرمایه گذاری با سود کلان برای حفظ ارزش سرمایه خود هستند.روش های سرمایه گذاری بسیاری وجود دارد که سرمایه گذاری در طلا و سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال(بیت کوین) رایج ترین های آنها هستند.

اما اکنون سوال اینست کدام زمینه را انتخاب کنیم که علاوه بر سرمایه گذاری و حقظ ارزش پول ,ارزش افزوده نیز به همراه داشته باشد؟با توجه به عرضه محدود هردو می توان گفت ارزش هردو در گذر زمان حقظ خواهد شد.

قبل پرداختن به این موضوع لازم به ذکر هست به بحث مدیریت سرمایه آشنایی داشته باشید و کل سرمایتان را یکجا سرمایه گذاری نکنید.

طلا

 

 

طلا به عنوان قدیمی ترین و پرطرفدارترین دارایی ها محسوب می شود و در هر برهه دارایی ارزشمند محسوب شده است. وقتی صحبت از طلا میشود منظور خرید و ذخیره سازی طلای نو نیست.بلکه شما میتوانید طلای دست دوم یا شمش که فاقد اجرت هست بخرید و ذخیره کنید.

البته میتوانید به روش های دیگر مثل گواهی سپرده طلا و سکه و همچنین صندوق های سرمایه گذاری نیز سرمایه گذاری کنید.

از مزیت های سرمایه گذاری در طلا می توان به کسب سود زیاد در دراز مدت و قدرت نقد شوندگی آسان در هر نقطه از دنیا اشاره کرد.از آنجایی که نقد شوندگی از ارکان مهم سرمایه گذاری محسوب می شود برای سرمایه گذاران دراز مدت که نمیتوانند این مبلغ را در طولانی مدت نادیده بگیرند سرمایه گذاری در طلا بهترین گزینه برای این دسته از افراد می باشد.

نکته مهم دیگر این موضوع عدم نیاز دانش تخصصی برای خرید طلاست.یعنی نیاز به ایجاد حساب در سایت های مختلف ندارید. شما با هر بودجه ای میتوانید در این زمینه سرمایه گذاری کنید.یعنی شما هر مقدار پولی که در دست دارید میتوانید چند گرم طلا بخرید و ذخیره کنید.

از انجایی که قیمت طلا در بازار های جهانی هرساله روند مثبتی دارد در طولانی مدت فارغ از مکان جغرافیایی شما می تواند سود خوبی برای شما به ارمغان بیاورد.

قیمت طلا به صورت جهانی تعین می شود به همین دلیل قیمت آن متاثر از وقوع سیل , زلزله , بیماری و جنگ ها همین طور عوامل مختلف سیاسی اقتصادی و اجتماعی گوناگون است.برای مثال هنگام وقوع جنگ قیمت طلا همواره افزایش می یابد.

 

 

ارزهای دیجیتال(بیت کوین)

 

 

بازار رمزارز ها از دیگر بازارهاییست که بین مردم تمایل به سرمایه گذاری در آن زیاد است.با توجه به عمق کم این بازار به دلیل رکود جهانی سایر بازار ها در ایام کرونا این بازار به سرعت همه گیر شد.

رمز ارز ها دارایی های نوظهوری هستند که قدمت این بازار تنها ۱۰سال هست.این بازار را می توان انقلاب دیجیتالی نیز تعریف کرد که پروتکل جدیدی برای مبادلات تجاری ایجاد کرد.

قدمت بسیار کم این بازار موجب شده شدیدا تحت تاثیر اخبار جهانی و سیاست های کشورها در قبال این بازار باشد.فعالیت در این بازار نیاز به ایجاد حساب در سایت ها , آشنا بودن به نحوه کار سایت ها و بلاکچین ارزها و مهمتر از همه داشتن سواد و دانش کافی برای معامله یا سرمایه گذاری در این زمینه هست.

نکته بسیار مهم در این زمینه رمزهای عبور شماست.یعنی شما کافیست رمزحساب کاربری خود را فراموش کنید , کل سرمایه شما که قبلا وارد حساب کرده بودید غیر قابل دسترس خواهد بود!

همین طور اگر دانش کافی در این زمینه نداشته باشید در کسری از ثانیه میتوانید سرمایه خود را صفر کنید(بدون توجه به مبلغ سرمایه شما)

یکی دیگر از مشکلات این بازار حملات سایبری هکرهای کلاه سیاه است.هکر های کلاه سیاه به اصطلاح به هکرهایی گفته می شود که اهداف مخرب و مضر دارند.در قدمت کوتاه این بازار تعداد حملات سایبری این هکرها کم نبوده است و میلیون ها دلار ارز دیجیتال را به سرقت برده اند.

یکی دیگر از انتقادات این بازار عدم شفافیت این بازار هست.یعنی شما میتوانید جابجایی پول را در کیف پول ها مشاهده کنید ولی نمی توان تشخیص داد این کیف پول ها متعلق به چه کسانی هست.همچنین در جواب سوالات افراد که بیت کوین چیست به عنوان دارایی دیجیتال تعریف میشود که برای بیشتر افراد گنگ هست.

مسئله مهم این هست که اگر روزی اینترنت از دسترس خارج شود عملا سرمایه شما از دور خارج می شود.

بازار رمز ارز ها چون محدودیت تغیر قیمت ندارد هدف شیرین و جذابی برای افراد به نظر می رسد که میتوان در مدت کوتاه سرمایه خود را چندین برابر کنند درحالیکه روی دیگر این موضوع نابودی سرمایه شماست.یعنی سود شما در این بازار بسته به ضرر فرد دیگری در این بازار هست و عملا این موضوع باعث می شود ۹۰درصد افراد با این اهداف وارد این بازار شوند و ضرر های مالی بزرگی متحمل شوند.

خروج از نسخه موبایل