نماد سایت طلا و جواهر احسان

سکه های پارسیان برای اولین بار در احسان گلد!🎆🎉

سکه پارسیان

پول نقد داری نمیدونی چه کار کنی؟ می خوای سرمایه گذاری کنی؟ با ما همراه باشید…

احتمالا مطلع هستید که در سالهای اخیر احسان گلد اقدام به ارائه تسهیلات اقساطی با سقف بازپرداخت ۱۲ ماهه کرده است. اما با توجه به نو بودن تمامی طلای های موجود ، تمامی این زیورآلات دارای اجرت بوده و برخی از خریداران که قصد سرمایه گذاری در طلا داشتند ، رضایت کافی از این تسهیلات را نداشتند. از این رو تصمیم بر این شد که زمینه ای فراهم شود تا تمامی خریداران قادر به سرمایه گذاری در سکه های پارسیان متناسب با بودجه خود باشند. از این پس می توانید بدون پرداخت اجرت و به طبع آن به صرفه تر اقدام به خرید و سرمایه گذاری در زمینه طلا کنید.

 

 

سکه پارسیان چیست؟

سکه، قطعه ای فلزی به شکل دایره و تخت است که وزن، جنس و عیار مشخصی دارد. هر کدام از انواع سکه در دو طرف خود دارای اشکال و علائم مختلفی هستند که آن ها را از یکدیگر متمایز می کند. سکه بهار آزادی، سکه امامی و سکه پارسیان جزو رایج ترین و پر طرفدارترین انواع سکه های طلا در ایران هستند.

 

 

سکه پارسیان یکی از انواع جدید طلا در بازار ایران می باشد که در سال های اخیر با توجه به افزایش شدید قیمت انواع سکه و کاهش قدرت خرید مردم، برای رفع و حل این مسائل با اوزان پایین تر از سکه های رایج قبلی و با قیمت هایی متناسب با توان اقتصادی عموم افراد تولید و به بازار عرضه می شود.

سکه های پارسیان در وزن های ۵۰ سوتی تا ۲ گرمی موجود بوده و برای سرمایه گذاری های بزرگ مناسب نیستند، اما یکی از بهترین و محبوب ترین گزینه ها برای پس اندازهای کوچک و هدیه به عزیزانتان محسوب می شوند.

طبق قانون، ضرب سکه طلا به صورت انحصاری و در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و تولید و عرضه پلاک های طلا تنها به صورت چند ضلعی و بیضی قانونی بوده و ضرب هرگونه مصنوع مدور ممنوع می باشد.

 

تفاوت سکه های گرمی و سکه پارسیان:

 

اولین سکه یک گرمی در سال ۱۳۸۶ توسط رئیس بانک مرکزی رونمایی و به بازار سکه ایران عرضه گردید.

سکه  های یک گرمی همانگونه که از نامشان پیداست، سکه های طلا با وزن یک گرم هستند و عیار آن ها مانند سکه های بهار آزادی ۹۰۰ (عیار ۲۲) می باشد و قطرشان ۱۳.۳ میلی متر است که توسط بانک مرکزی ایران ضرب و روانه بازار می شوند.

سکه های پارسیان توسط شرکت های خصوصی تولید می شوند و عیار آن ها با سکه های یک گرمی متفاوت است.

در ساخت سکه پارسیان از طلای ۱۸ عیار استفاده می شود و با اوزان مختلف در بازار موجود است.

 

خرید سکه پارسیان برای هدیه یا سرمایه گذاری؟

 

طبق عرف و رسومات کشورمان ، از سکه طلا به عنوان هدیه در جشن ها و مهمانی ها، اعیاد، مراسم ازدواج، تجلیل، اعطای جوایز ورزشی، مسابقات و المپیاد های علمی و … استفاده می شود.

به دلیل جایگاه ویژه طلا در جامعه ایرانی، هدیه دادن سکه به افراد در مقایسه با وجه نقد یا سایر موارد از مقبولیت بیشتری برخوردار است.

 

 

همچنین سکه طلا به عنوان کالایی سرمایه ای برای حفظ ارزش پول است و بخش مهمی از سرمایه و پس انداز مردم ایران در قالب سکه طلاست.چرا که سکه طلا در مقایسه با سایر دارایی ها از خاصیت نقدشوندگی بسیار بالاتری برخوردار است.

یکی از مزیت های سرمایه گذاری در بازار سکه انتخاب سکه ها با وزن های مختلف و متناسب با میزان بودجه شماست.

 

 

تشخیص سکه پارسیان اصل یا تقلبی:

سکه های پارسیان توسط بانک مرکزی تولید و عرضه نمی شوند و توسط چندین شرکت خصوصی با داشتن مجوز مربوطه اقدام به ضرب این سکه می کنند. در حال حاضر بیش از یکصد شرکت عرضه کننده سکه پارسیان در کشور وجود دارد که از جمله معتبرترین آن ها می توان به شرکت ماربر، عادل، طلائیه و طلای لوکس اشاره کرد.

 

 

متاسفانه در همه شغل ها افراد سودجو و متقلب وجود دارند و موجب متضرر شدن مصرف کننده ها می شوند. از این رو برای جلوگیری متضرر شدن و افتادن در دام این افراد، هنگام خرید سکه های پارسیان به نکات زیر نوجه کنید.

 

فواید سرمایه گذاری در بازار سکه:

 

خرید انواع طلا؛ اعم از شمش، زیورآلات و سکه علاوه بر زیبایی و جذابیت، سرمایه گذاری اطمینان بخشی به شمار می آید.

سرمایه گذاری و خرید سکه طلا نسبت به سایر انواع طلا محبوبیت بیشتری بین افراد جامعه دارد. زیرا:

*خرید و فروش شمش و طلای آب شده توسط افراد خاص صورت گرفته و در مقادیر کم امکان پذیر نیست.

*سکه طلا ارزش پول شما را در برابر تورم حفظ می کند.

 

 

*سکه طلا همواره خریدار دارد و هر زمان که اراده کنید به راحتی قابل فروش است.

*در مقایسه با طلاهای زینتی مثل انگشتر، گردنبند و … هزینه هایی مانند دستمزد ساخت و مالیات بر ارزش افزوده شامل سکه طلا نمی شود.

 

 

خروج از نسخه موبایل