نماد سایت طلا و جواهر احسان

کیفی ها چه کسانی هستند؟

کیفی ها

 

آیا تا به حال به این فکر کرده ایدکه طلا فروشان چگونه طلا خود را تامین میکنند؟ یا چه پروسه ای طی می شود تا طلا مورد نظر  از کارگاه ها یا بنکداران به خرده فروشان توزیع شود؟ کیفی ها چه نقشی در این پروسه دارند؟

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/12/کول.mp3?_=1

 

اگر تایم کافی برای مطالعه مقاله ندارید می توانید از پادکست های این مقاله استفاده نمایید.

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/12/P.2-1.mp3?_=2

 

شاید در نگاه اول انتقال پول به بانک ها از ذهنتان خطور کند ، پروسه ای که در طی آن تیمی از محافظان مسلح و زره پوش وظیفه تامین امنیت انتقال پول را بر عهده دارند ، از این رو  می بایست پروسه انتقال طلا به مراتب امنیتی تر باید باشد در حالیکه کاملا به صورت متفاوت و بدون هیچ محافظی انجام می شود. یکی دیگر از اصطلاح های بازار زرگری واژه کیفی است. کیفی ها یکی از ارکان اصلی پروسه توزیع طلا به خرده فروشان هستند. این افراد گمنام در هیاهوی بازار طلا ، با لباس های کاملا معمولی و کیف های پر از طلا حضور دارند که بعضا ارزش طلا موجود در کیفشان از چند میلیارد هم عبور می کند. کیفی ها یا کیف برها اغلب افرادی باهوش و باضریب هوش بالایی هستند که در انبوه جمعیت بازار محتاطانه و به دور از هرگونه جلب توجه فعالیت می کنند. این افراد طلاهایی را که از بنکداران و یا کارگاه ها خرید کرده اند را میان خرده فروشان طلا توزیع می کنند.

 

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/12/P.3-1.mp3?_=3

 

طلا فروشی کیفی ، شاید شغلی پر ریسک و با استرس بالایی به شمار برود اما درامد خوبی هم می تواند داشته باشد. کیفی ها عمدتا به ۲ دسته تقسیم می شوند. برخی از کیفی ها سرمایه اولیه لازم را برای خرید طلا از بنکداران و فروش آن به خرده فروشان ندارند ، از این رو می توان گفت صرفا نقش توزیع کننده را دارند و درصد کمی از اجرت محصولات را دریافت می کنند. اما برخی کیفی ها سرمایه اولیه لازم برای فعالیت در این بازار را دارند و طلا مورد نظر را از بنکداران خرید کرده و به صورت شخصی طلا های خریداری شده را به خرده فروشان می فروشند و سود خوبی عایدشان می شود. البته در دو حالت هم تمامی افراد نمی توانند در این زمینه فعالیت کنند ، چرا که هم بنکداران و هم خرده فروشان طلا  ، علاقه مند به معامله با کسانی هستند که مورد اعتماد باشند ، چرا که انتقال این فلز زرد نیازمند اشخاصی باهوش هست تا جابجایی به صورت امن شکل پذیرد.

 

 

چه خطراتی کیفی هارا تهدید می کند؟

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/12/P.4.mp3?_=4

 

کیفی ها به دلیل حجم و ارزش طلایی که حمل می کنند همواره در معرض خطرات جانی هستند ، چراکه سارقان برای این حجم از پول حاضرند دست به هر کاری بزنند. از این رو کیف برها شگرد های خاصی دارند که یکی از آن ها ناشناس بودن و پنهان کردن شغلشان از تمام آشناهاست. به روایت دیگر این افراد برای عادی نشان دادن خود ، از وسایل حمل و نقل عمومی نیز استفاده می کنند و در هر مرحله حتی لباسشان را نیز تعویض می کنند تا هدف شناسایی قرار نگیرند. یکی دیگر از تدابیر اندیشیده شده در این زمینه تحویل طلا ها تا ظهر می باشد. به بیان دیگر کیف برها اکثرا از صبح تا ظهر تمامی طلاهای همراه خود را توزیع کرده و بعد از ظهر مشغول جمع اوری چک ها و تحویل فاکتورهای طلا هستند.

 

 

سخن پایانی

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2022/12/P.5.mp3?_=5

 

شغل کیف بری یکی از پر ریسک ترین شغل ها محسوب می شود و بسیاری از آنها ادامه دهنده راه پدرانشان هستند که این مسیر شغلی را برای به دست آوردن سرمایه ای قابل قبول در گذشته انتخاب کرده اند. در همین حال تنها راه جابجایی طلا از بنکداران به خرده فروشان نیز همین مسیر است. البته امروزه با پیگیری های اتحادیه طلا فروشان کشور ، این افراد چندان هم در مقابل سارقان دست خالی نیستند و مجوز حمل اسپری فلفل یا شوکر دارند. همچنین امروزه به لطف افزایش کاربردهای اینترنت ، ساز و کارهایی تعبیه شده است که طلا فروشان بتوانند طلا مورد نیاز خود را از سایت سفارش دهند و کیف برها پس از تحویل طلا به این مراکز ، با کیف خالی و خیال راحت از پاساژها و بازار خارج شوند.

خروج از نسخه موبایل