نماد سایت طلا و جواهر احسان

۸ قفل محبوب گوشواره در دنیای مد (+عکس)

انواع قفل گوشواره

گوشواره ها جزو جدایی ناپذیر و محبوب دنیای اکسسوری ها هستند و با ابعاد کوچکی که دارند می توانند تاثیر بسزایی در درخشان جلوه دادن چهره شما داشته باشند. مهمترین نکته در خرید گوشواره ها قفل آنهاست که نیازمند توجه فراوان هنگام خرید این اکسسوری هاست ، چرا که از افتادن و گم شدن گوشواره شما جلوگیری می کند. همچنین استخوانی یا گوشتی بودن لاله گوش شما ، نقش بسیار مهمی در انتخاب گوشواره هایی با قفل مناسب دارد چراکه عدم انتخاب قفل مناسب باعث خونریزی در لاله گوش شما خواهد شد.

اگر تایم کافی برای مطالعه مقاله ندارید می توانید از پادکست های این مقاله استفاده نمایید.

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2023/02/p1.mp3?_=1

 

قفل های میخی

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2023/02/p2.mp3?_=2

 

گوشواره ها با قفل میخی مناسب افرادی هستند که تمایل به دیده شدن قفل گوشواره خود ندارند. این گوشواره ها توسط میخی که پشت ان تعبیه شده است و وارد گوش می شود روی گوش ثابت می مانند. اما این نوع از گوشواره ها نیازمند پشتیبان هستند تا از گوش خارج نشوند از این رو توسط پشتی پروانه ای یا حلقه ای به قسمت پشتی قفل میخی و لاله گوش متصل می شوند تا آن را محکم نگه دارد.

 

گوشواره میخی

 

قفل های پیچی

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2023/02/p3.mp3?_=3

 

قفل های پیچی شباهت بسیار زیادی به قفل های میخی دارند و تنها تفاوت آنها شکل پیچی محل اتصال قفل با گوشواره است. در واقع می توان گفت قفل های پیچی نوع ارتقا یافته قفل های میخی هستند که درصد احتمال شل شدن قفل ، افتادن و گم شدن گوشواره را تا حد زیادی کاهش داده است. همچنین قسمت پیچی مانند قفل این گوشواره کلاج نامیده می شود.

گوشواره های دارای قفل های پیچی و میخی به دلیل امنیت بالا و ساده بودن مکانیزم آن از محبوب ترین گوشواره ها بین بانوان محسوب می گردند.

 

گوشواره پیچی

 

قفل های فرنچ وایر

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2023/02/p4.mp3?_=4

 

قفل های فرنچ وایر شکلی شبیه قلاب ماهیگیری دارند ، از این رو قفل های قلابی یا آفریقایی نیز نامیده می شوند. این نوع از قفل ها به دلیل بلند و طویل بودنشان احتمال افتادن گوشواره را تا حد زیادی کاهش داده و استفاده بسیار آسانی دارند. قفل های فرنچ وایر به دلیل ابعاد بزرگشان در گوشواره هایی با ابعاد بلند و آویزان یا به بیان اختصاصی تر در گوشواره های لوستری به کار می روند.

 

فرنچ وایر

 

قفل های فرنچ بک

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2023/02/p5.mp3?_=5

 

این نوع از قفل ها شکلی مشابه قفل های فرنچ وایر دارند و می توان گفت نمونه تکامل یافته قفل های فرنچ وایر هستند با این تفاوت که توسط یک اهرم در پشت گوش محکم می شوند.  قفل های فرنچ بک ، جزو محبوب ترین قفل گوشواره ها در اروپا هستند و اغلب در گوشواره های گرن قیمت به کار برده می شود.

 

فرنچ بک

 

قفل های حلقه ای

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2023/02/p6.mp3?_=6

 

این نوع از قفل ها عمدتا در گوشواره های حلقه ای یا همان فرانسوی و گوشواره های هاگی به کار برده می شوند. این قفل ها دقیقا شکلی مثل بدنه گوشواره دارند و هنگام استفاده عملا دیده نمی شوند.

 

قفل حلقه ای

 

قفل های امگا(یورو وایر)

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2023/02/p7.mp3?_=7

 

گوشواره های امگا یا گوشواره های یورو امگا یکی دیگر از انواع قفل های گوشواره ها هستند. این نوع قفل ها بسیار شبیه به قفل های میخی هستند و تفاوت آن ها در پشت گوشواره نمایان هست. قفل گوشواره های امگا در قسمت پشتی خود دارای حلقه ای به شکل حرف یونانی Ω هستند که اغلب برای گوشواره های سنگین استفاده می شوند.

 

قفل امگا

 

قفل های ون کلیف

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2023/02/p8.mp3?_=8

 

قفل های ون کلیف از جدیدترین سبک های قفل گوشواره ها در دنیای مد به شمار می رود. اولین بار این طرح از قفل ها توسط کمپانی مطرح جواهرسازی ون کلیف ساخته و روانه بازار شد. به همین دلیل این نوع از قفل ها ون کلیف نامیده شدند.

 

ون کلیف

 

قفل های کشویی

https://ehsangold.com/blog/wp-content/uploads/2023/02/p9.mp3?_=9

 

این قفل ها حالتی برآمده در قسمت قفل خود دارند. همچنین یک سمت این نوع قفل ها متحرک بوده و برای باز و بسته کردن و پوشیدن آن استفاده می شود.

 

قفل کشویی

 

خروج از نسخه موبایل